Monday, January 2, 2012

UNIMAS....wait for me..!!!

hai semue.~~

slmt thn baru yer.....thn 2012 mmg thn yg membuatkan aku rasa dh tua.......huhuhu....tp nk buat mcm mana kan.. itu kan lumrah hidup....setiap saat yg berlalu mmg meningkatkan tahap umur kita kan...cuma kita jer yg x sedar krn ia berlaku dlm skala yg kecil...bila th berlalu, baru la rasa..OMG...dh tua rupanya aku nih...haha...anyway, biar tua2 kita, masih lg ada smgt nk smbng bljr k...!! itulah topiknya tajuk Univesiti di atas dgn karya aku skrg nih....hehe...anyway, layanzzzz...................=)

korang semua nk tau tak, aku dpt tawarn sambung bljr di UNIMAS utk intake bulan 2/12 ni tau...in course HUMAN RESOURCE...for 3 years...aku akan mula kan hidup baru aku di Sarawak....aku nk mencari identiti dan life baru aku dgn kwn2 baru aku di universiti yg baru....byk kenangan2 pahit masa aku bljr DIPLOMA dulu...aku x slh kan siapa2 dlm hal nih...cuma, aku x brp nk enjoy masa amik DIP dulu...so i hope, bila smbng bljr di UNIMAS ni, aku akan dpt byk kwn2 yg ikhlas dan dpt menerima baik & buruk aku dengan seadanya...sblm aku melangkah lebih jauh, biar aku letak logu UNIMAS tu dulu..hehe...



ini la logonya....=)


ini pula fornt viewer nya...=)

hehe, x sbar rasanya nk jejakkan kaki utk smbng IJAZAH dkt sana pulak...lg pon, mmg mnjadi impian aku utk smbung di sana....aku dh wat plan...kalu diploma (semenanjung) tmpatnya, ijazah ( sabah/sarawak ) tempatnya, dan kalu master/phd ( korea ) tempat nya...itulah impian aku...hrp2 termakbul suatu hari nnti...

ha...ada kisah pahit sblm aku dpt twrn tu...kalu nk tau, aku sbnr nya x dpt smbng masa first intake dan masa buat rayuan....sampai aku call2 pihak universiti utk terima aku masuk smbng bljar...sedih kan..yer lar..aku kan tukar kos...aku punya dip in science computer...sbb tu la kowt ditolak...sbb byk persaingan la katakan.. anyway, benda yg dh lepas jgn dikenang, sbb skrg, aku mmg dh dpt sambng...syukur ALHAMDULILLAH...mungkin ini lah hikmahnya di sebalik kesabaran aku....

nk meniti perjalanan ke sarawak nih, kena la naik flight dowh..sgt teruja....nk upload cket bleh x gmbar org naik flight...hehe....bkn nk menunjuk tau...saja2 ja...hehe...

harap2 x jadi mcm nih...hehe...


dkt bwh ni plak, masa dh naik atas...haha...XD


ntah hape2 kan aku nih....mintak maaf la kalu korang sume rasa aku nk menunjuk...tp jauh di sudut hati nk tunjuk2 smpai mcm nih skali...

anyway, dh smpai penghujung tajuk nih...korang2 sume tlg doakan aku dpt hbskan 3 thn bljr dkt sini dgn cmerlang yer...moga apa yg korang doakan, akan mendpat balasan yg sama sprti apa yg didoakan...i will miss my own place of birth, KEDAH....huhu....my family, my best friends, my ex-staf 7E (like my sis & brother) cause we are one family....i will really miss all of u...i hope all too will miss me...haha...ayat english aku mmg mcm nih...kah3...ok2....tunggu aku post pasal sesi Orientasi plak yer...bye2....dan WASALAM..!!!


2 comments:

  1. aluu n assalam~
    aluuu sahabat lama!
    hg da tukar no. ka?
    contact hg xdpt2 huhuu..
    papepun, akhirnya bru ku tahu yg hg smbung blajar kt unimas..
    tahniah eh ^_^

    ReplyDelete
  2. wslm tiya chan~~
    first of all, thnks sbb sudi follow..
    mcm mana bleh tau aku just update dkt "blog"??
    huhu...aku ok, alhamdulillah...bln 2/12 baru daftar...
    tima kaseh yer....and mcm mana bleh jmpa blog aku?huhu.. org first plak tu yg follow....terharu la...=)

    ReplyDelete