Monday, June 13, 2011

Duwet~~Duwet~~Duwet

Arrrrgggggghhhhhhhhhhh.....................!!!!!!!!!!!!!!!

Hidup ni.......mcm x best kalu poket kosong kan??!! tapi kalu hati kosong pulak mcm mana??
huhu............so, yg mana satu?? bagi aku, dua-dua ni penting.......kalu x der duit, mcm mana nk beli benda yg kita suka..........contohnya mcm :

a) baju and seluar ( our fashion lar..)
b) kereta
c) rumah
d) henpon

and so onnnnnn.............................ops &&&& MAKANAN.....hahaha

tapi kan......kalu hati kosong, x boleh diisi dengan duwet.....kena ada insan lain yg cuba mengisi hati kosang kita ni, btol x?? hhhmmmm....duet boleh di cari, tapi, nk cari org yg "honest" and "loyal" blom tentu lg.....
haihsss..........tapi buat masa skrg, hati kosong x per lg la......blom tiba masa...haha...xp

haa..........sambung topik duwet yer kengkawan......aku ni baru jer lepas habis buat dip....so, pegi la mintak kejer....dkt pizza hut, kfc, rfc, hotel and 7 eleven.....and x lupa jugak apply for government sector....like cikgu sementara, SPA nad PLKN.....

yg tragiknya, almost tempat yg aku mintak x nk kasi gaji yg relevan dgn kelayakan yg aku ada....weh, DIPLOMA kowtt.....knp mesti nk bg gaji bwh RM 500???skali lg aku ulang, LESS THAN rm 500 u know.. aku rasa mcm kesian sgt dkt org mcm aku.....ada CERT, tp org anggap mcm SAMPAH....sedih tau....ya, tp aku just think +ve....

Aku dipanggil utk ditemuduga di salah sebuah hotel di Kedah...Hotel Seri ...................., pandai2 la fhm yer.....dia tawarkan aku keje dkt bhgn F&B...(food and beverage)...gaji RM 450....tolak KWSP and ape kejadah nyer lg, tinggal la RM 400, well aku terima la....+ve la katakan....

Hari 1 : Hari kerja serentak dgn smbutan Hari Guru....penat lutut weh....x henti2 sekolah wat event dkt situ... seksanya kaki, bagai nk tercabut.....dh la x bleh duduk...mcm hamba abdi dibuatnyer...nk duduk pon kena sembunyi2.....apa ingat pekerja dia nih PELARIAN ke aper....mula jam 10am, balik jam 5pm, mmg penat tahap mampos~~haahahaha.......(gelak x ikhlas)...!!

Hari 2 : Kerja mcm biasa, tp masuk pkl 7am, balik pkl 3pm.....tp sayang, byk sgt pulak event mkn2 CANCEL....mesti korang nk kata, BAGOS lah..!!x yah wat kejer.....tapi korang x tau, dh la x bley duduk satu hal, pastu berdiri tgk meja, kerusi, cawan, piring, gelas, alas meja selama hampir 8 jam x wat apa? BORING samapi tahap GILA.....!!dh jd mcm x siuman.....mcm penjara...tp penjara ni ada AIR~COND, hahaha....

Hari 3 : I'm retire ler......!! Aku dh fed-up la ngek.....hehe...jgn mara.....x nk aku....dibuat mcm hamba abdi... BENCI....bye2....pglmn keje dkt hotel ~~tuutt~~ menyebabkan aku serik nk mintak hotel lg, lebih2 lg bhgn F&B......GOOD BYE F&B...but not for F&N...b'cze its my FAVOURITE...haha....

tu saja la citer pasal hidup krn nk cari DUWET~~

Pengajaran :

Belajar tinggi2, ada DIP, org x pndang, lebih2 lg kalu ko x der EXPERIENCE..!!
So, belajar lah sehingga dh x da pangkat tertinggi dlm dunia nih.....lebih tinggi dari tahap MASTER, PhD and paper jer lah....!!!Ok....thnks wat korang yg sudi follow baca teks yg pnjng and merepek tahap gaban..haha..

Wslm....cau dulu yer.....hehe.....;-)))))

No comments:

Post a Comment