Sunday, June 12, 2011

Sensitif kah???

eNtah lah......aku sendiri pon bingung dengan dengan jiwa aku nih?

aku bukan jenis sensitif pon....cuma x suka kalau org bergurau melebihi had....bg aku, semua org boleh bergurau, tapi kena ada batasan nyer......
pd pendapat aku, org SeNsiTif nih, (saja buat tulisan besarKecik), haha, ada ciri2 dier....antara nya :

a) langsung x bleh bergurau.....
b) asyik nk menang dier jerrr.....
c) selalu cakap BESAW....haha...xp
d) x byk kwn.....ye kowt...haha....

ha, ni plak karaktorr AKU...!! antaranya....haha...:
a) suka bercakap and gelak2...
b) bila SERIUS, kena la seroius dik oiii.....bila MAEN-MAEN, ha, maen la sampai gowling2 pon..hihi
c) happy go lucky
d) sometimes tu ada jugak lah nk menang...!(of coz lah, sapa nk kalah dlm dunia nih kan..haha)
e) always try to think positive,,,

aku nk share pesanan kwn aku, nama dia Mr. Ricky, (bkn nama sebenar), ye lah, muka dia nk sama mcm si Ricky (my Dream Team, dkt Channel KBS World) tu....haha...dia bgtau aku supaya hidup ni kena kuat....tabah...as a man, should be brave..!!and antaranya :

a) jgn takut kalu ko x salah...!!
b) peduli jer kata2 org yg x puas hati dgn kita..!!
c) kalu nk ckp, biar terus-terang, x nk simpan2 dlm ati.....=)
d) kena always think +ve and jgn nk cpt DDOOOWWWNN...!!hahah...

evethough aku x rapat sgt dgn dia waktu dkt universiti, tp, dia ni mmg byk sgt bantu aku dlm aspek NASEHAT..aku nk jd pakar motivasi, tp kadang2 susah nk motivasi diri sendiri...naseb baek la ada si Mamat ni yg bg advice sprti diatas...aku terhutang budi sgt...x tau la mcm mana nk bls jasa dia kan.......

mmg btol la kata org, nilai pertolongan itu bkn terletak pada "harta benda" tetapi terletak kpd "keikhlasan" yg blom tentu dilihat tetapi dpt dirasai pertolongan tu....thnks bro....kalu bg duit, duit akan habis...tp kalo bg nasehat and share ilmu, mmg aku ingat smpai bila2....almost nasehat dia dh jd PRINSIP hidup aku tau...

anyway, haha...dh tersasar jauh ke conclusion mcm nih....soryyyy....

kawan hny gembira, bila duka ditinggalkan....lastly, org yg x disangka-sangka yg bantu kita...mmg dunia ni kita x boleh duga kan?? so, lebih baik, ikut jer mcm kwn aku ckp....fikir +ve walo mcm mana sekali pon... takot2 nnti, terpalit dgn pepatah "Dont Judge a Book by Its Cover".....hihi...

Gd nite~~~
Assalamualaikum.....(sepatutnya dh tulis awal2 dkt atas, doyai...)

Daaaaaaa.................................,<3<3

No comments:

Post a Comment